Det här om att bil är dåligt för figuren


Imorse skulle jag gå till gymmet. Inte för att jag brukar göra det, men någonstans måste man börja, förslagsvis idag.

Men först skulle jag parkera om bilen, för på tisdagar får man inte stå på gatan här utanför (vad får man för att ha uppmärksammat en sådan sak?!). Vet inte riktigt anledningen, men när klockan ringde sju imorse kändes det som att det är idioti det handlar om. I alla fall så jag slängde på mig lite kläder och sprang ut och startade upp bilen. Nej, det gjorde jag inte. För bilen startade inte. Batteritorsk.

Eftersom jag klivit direkt upp ur sängen och stod där på gatan utan smink (väl även utan underkläder), med smutsigt hår och hängiga mjukisbyxor var det inte direkt läge att lägga på charmen för starthjälp, så jag fick helt enkelt ringa min farbror som kom till undsättning.

Nu har jag spenderat senaste timmen med att köra igång batteriet på bilhelvetet, och ligger två och en halv timme efter schemat. Så nu hinner jag inte träna - idag heller.

Kommentarer
Postat av: Doris

Sicken tur att man har en snäll farbror!

Min kloka lillebrorsa säger att träning är en prioriteringsfråga. Tydligen har den låg prioritet hos mig nu för tiden. /Hon som inte tränat på flera år nu.....

2011-11-02 @ 08:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0