Nu när jag är egen företagare får jag helt plötsligt en anledning att skicka brev på posten


Kuvert, frimärke och hela baletten.

Jag hade aldrig brevvänner som barn. Brukade läsa kontaktannonserna i Kamratposten och tycka att de var töntar, varför ha en vän i Flen som man ändå inte kan leka med? När jag var sex år flyttade min bästa kompis till Kina. Det var sorgligt, vi sjöng "Vem kan segla förutan vind" på sexårsverksamheten. Blir fortfarande lite ledsen när jag hör den. Hon skickade (under flera år?!) brev och teckningar till mig, men jag orkade aldrig svara.

Idag är jag nog av helt annan ull. Skulle tycka det var jätteskojigt med en brevvän. Kan ingen skicka ett litet kul brev till mig? Det blir som mail, fast med jättelång väntetid?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0