Hur många versioner av Staffansvisan finns det egentligen!?


Det mesta går ju på tema den här månaden, så jag körde vidare med julmarknad på Skansen efter prinskorven. Köpte senap och kände mig nöjd med det.

I Seglora kyrka hittade jag ett luciatåg. Jag har en nästan snuskig dragning till just luciatåg och det ska gärna vara barn. Förutom att det är så sött när de försöker sjunga i stämmor tycker jag om de små längst fram med elektiska ljus bäst. De stoppar upp dem i näsan, kliar sig i skrevet och petar på sina kamrater med dem. Jag hajar ju den grejen, man får passa på. Sen har man hela livet på sig att inte få leka med elden.

Nu ska jag bryta av det här med chili con carne. Någon måtta får det vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0