Det sorgliga i att hitta sig själv



Vänj er vid posen, det lär vara den enda ni får.

Idag har jag försökt känna in vem jag är i min nya frisyr.
Det var när jag stod och borstade tänderna på morgonen jag insåg att det här är en sofistikerad look. Innan jag riktigt förstod vad som hänt satt jag på tuben i trenchcoat.

Dagens komplimanger i urval:

- Oooh, cherie! Ikväll! Vi, disco!

- Du ser ut som en Disneyprinsessa!

- Vad fint, du har klippt dig!

Okej. Den där sista kanske inte var så kul, men det var de tre jag fick.

Eftermiddagen spenderade jag i bilen och uträttade ärenden (väldigt vuxet i linje med frisyren). Ramlade in i lägenheten på kvällskvisten och hoppade ur trench och jeans och ner i mjukt och gråmelerat.
Stannade upp en stund framför spegeln, skulle säga godkväll till mitt nya jag. 
Då inser jag det - jag är Lotta på Bråkmakargatan.

Nu måste jag ifrågasätta den här statistiken om att kvinnor med kort hår får ligga mer.
Vem fan vill ligga med en sofistikerad femåring?
Och den kanske mest relevanta frågan i sammanhanget - vill jag ligga med den personen?



Kommentarer
Postat av: Sofie

Snyggo!! Lotta all grownup kan man tänka sig att ligga med vettu!!

2011-09-08 @ 21:51:53
Postat av: Hanna

Suits you!

2011-09-09 @ 09:09:35
Postat av: Lasse

Va är det för bil du har?

2011-09-09 @ 13:23:59
Postat av: Lina

Det är ingen bil, det är ett monster.

2011-09-09 @ 17:37:43
URL: http://happyfungrownuplife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0